TextColor: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Created page with "Zvolí barvu popředí znaků. ;Deklarace procedure TextColor(Color: Byte); ;Režim :Reálný, Chráněný ;Poznámky :Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..1...") |
|||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
Zvolí barvu popředí znaků. | Zvolí barvu popředí znaků. | ||
+ | |||
;Deklarace | ;Deklarace | ||
procedure TextColor(Color: Byte); | procedure TextColor(Color: Byte); | ||
+ | |||
;Režim | ;Režim | ||
Řádek 9: | Řádek 11: | ||
;Poznámky | ;Poznámky | ||
− | :Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v [[Crt]]. | + | :[[Color]] je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v [[Crt]]. |
− | :V jednotce [[Crt]] existuje bajtová proměnná | + | :V jednotce [[Crt]] existuje bajtová |
+ | proměnná [[TextAttr]] která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. [[TextColor]] nastaví její bity 0-3 na [[Color]]. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota [[Color]] přesahuje 15; jinak se vynuluje. | ||
− | :Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce Crt pod jménem [[Blink]], a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu. | + | :Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce [[Crt]] pod jménem [[Blink]], a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu. |
;Viz také | ;Viz také | ||
− | [[HighVideo | + | :[[HighVideo]] |
− | |||
− | |||
− | [[ | + | :[[LowVideo]] |
− | [[ | + | :[[NormVideo]] |
+ | :[[TextBackground]] | ||
− | Vzorový příklad | + | ;Vzorový příklad |
− | + | { NormVid.PAS } | |
− | + | { Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor } | |
uses Crt; | uses Crt; | ||
− | |||
begin | begin | ||
{ Zelené znaky na černé } | { Zelené znaky na černé } | ||
Řádek 38: | Řádek 39: | ||
TextBackground(Black); | TextBackground(Black); | ||
WriteLn('Hey there!'); | WriteLn('Hey there!'); | ||
+ | |||
{ Blikající světle červené znaky } | { Blikající světle červené znaky } | ||
{ na šedé } | { na šedé } | ||
Řádek 43: | Řádek 45: | ||
TextBackground(LightGray); | TextBackground(LightGray); | ||
WriteLn('Hi there!'); | WriteLn('Hi there!'); | ||
+ | |||
{ Žluté znaky na modré } | { Žluté znaky na modré } | ||
TextColor(14); { Žlutá = 14 } | TextColor(14); { Žlutá = 14 } | ||
TextBackground(Blue); | TextBackground(Blue); | ||
WriteLn('Ho there!'); | WriteLn('Ho there!'); | ||
+ | |||
NormVideo; { Původní atribut } | NormVideo; { Původní atribut } | ||
WriteLn('Zpět do normálu...'); | WriteLn('Zpět do normálu...'); | ||
end. | end. | ||
− | |||
[[Category:CRT]] | [[Category:CRT]] | ||
− | [[Category: | + | [[Category:Procedúra CRT]] |
Verze z 1. 10. 2012, 14:05
Zvolí barvu popředí znaků.
- Deklarace
procedure TextColor(Color: Byte);
- Režim
- Reálný, Chráněný
- Poznámky
- Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v Crt.
- V jednotce Crt existuje bajtová
proměnná TextAttr která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. TextColor nastaví její bity 0-3 na Color. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota Color přesahuje 15; jinak se vynuluje.
- Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce Crt pod jménem Blink, a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu.
- Viz také
- HighVideo
- Vzorový příklad
{ NormVid.PAS } { Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor } uses Crt; begin { Zelené znaky na černé } TextColor(Green); TextBackground(Black); WriteLn('Hey there!'); { Blikající světle červené znaky } { na šedé } TextColor(LightRed+Blink); TextBackground(LightGray); WriteLn('Hi there!'); { Žluté znaky na modré } TextColor(14); { Žlutá = 14 } TextBackground(Blue); WriteLn('Ho there!'); NormVideo; { Původní atribut } WriteLn('Zpět do normálu...'); end.