{ Z35.PAS } { Toto je hra zapalky. Je to jednoducha logicka hra, v ktorej } { mozete hrat bud proti pocitacu alebo proti dalsiemu hracovi. } { Na zaciatku hry su 3 kopy v ktorych su zapalky. Hraci si striedavo} { za sebou tahaju z tychto kop. Ten kto si uz nemoze tahat, pretoze } { uz nie je v ziadnej kope zapalka, prehrava. } { } { Author: Martin Truben } { Datum: 12.10.2005 http://www.trsek.com } program z35; uses crt; var stlp, stlp2, stlp3, z1, z2, z3, kopa4, pocet, tahac, zap1, zap2, zap3 : integer; uvod, ukoncenie, xx, yy, spust,xxx, textcol1, textcol2, yyy, xxx2, yyy2 : integer; {procedure uvodom} meno2, meno, spustam : string; zaciatok1, nekoncim : boolean; procedure vyhralsi; begin clrscr; xxx:=7; yyy:=3; textmode(1000); textcol1:=1; repeat textcolor(textcol1); clrscr; gotoxy(xxx,yyy-2);write ('Gratulujem ti '); gotoxy(xxx,yyy);write ('  '); gotoxy(xxx,yyy+3);write(' o '); gotoxy(xxx,yyy+5);write('  '); gotoxy(xxx,yyy+6);write('  '); gotoxy(xxx,yyy+7);write('   '); gotoxy(xxx,yyy+8);write('  '); gotoxy(xxx,yyy+9);write(' '); textcol1:=textcol1+1; if (textcol1=15) then textcol1:=1; xxx:=xxx+1; yyy:=yyy+1; delay(100); until (xxx=32); xxx2:=34; yyy2:=25; textcol2:=1; repeat textcolor(textcol2); clrscr; gotoxy(xxx2,yyy2-2);write(' k vyhre '); gotoxy(xxx2,yyy2);write ('  '); gotoxy(xxx2,yyy2+3);write(' o '); gotoxy(xxx2,yyy2+5);write('  '); gotoxy(xxx2,yyy2+6);write('  '); gotoxy(xxx2,yyy2+7);write('   '); gotoxy(xxx2,yyy2+8);write('  '); gotoxy(xxx2,yyy2+9);write(' '); textcol2:=textcol2+1; if (textcol2=15) then textcol2:=1; xxx2:=xxx2+1; yyy2:=yyy2-1; delay(100); until(yyy2=2); end; procedure RozdelenieKop; begin clrscr; textcolor(white); gotoxy(2,2);write(' ',meno,', napis pocet zapaliek v 1. stlpci (max.999) '); readln(z1); if (z1<0) or (z1>999) then repeat clrscr; gotoxy(2,2); if (z1<0) then begin clrscr; gotoxy(2,2); write(' ',meno,', Toto cislo musi byt kladne, zadaj nove cislo '); end; if (z1>999) then begin clrscr; gotoxy(2,2); write(' ',meno,', Zadaj cislo do 999 ') end; readln(z1); until (z1>-1) and (z1<1000); textcolor(blue); clrscr; gotoxy(2,2);write(' ',meno,', napis pocet zapaliek v 2. stlpci (max999) '); readln(z2); if (z2<0) or (z2>999) then repeat clrscr; gotoxy(2,2); if (z2<0) then begin clrscr; gotoxy(2,2); write(' ',meno,', Toto cislo musi byt kladne, zadaj nove cislo '); end; if (z2>999) then begin clrscr; gotoxy(2,2); write(' ',meno,', Zadaj cislo do 999 '); end; readln(z2); until(z2>-1) and (z2<1000); textcolor(red); clrscr; gotoxy(2,2);write(' ',meno,', napis pocet zapaliek v 3. stlpci (max999) '); readln(z3); if (z3<0) or (z3>999) then repeat clrscr; gotoxy(2,2); if (z3<0) then begin clrscr; gotoxy(2,2); write(' ',meno,', Toto cislo musi byt kladne, zadaj nove cislo '); end; if (z3>999) then begin clrscr; gotoxy(2,2); write(' ',meno,', Zadaj cislo do 999 '); end; readln(z3); until (z3>-1) and (z3<1000); end; procedure TahHraca1( var k1, k2, k3 : integer); begin textcolor(7); writeln(' '); write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',meno,', napis stlpec z ktoreho chces tahat '); read(kopa4); if (kopa4=1) and (k1=0) then repeat begin write(' ',meno,', tu nie su zapalky,tahaj z ineho stlpca '); readln(kopa4); end; until (kopa4=2) or (kopa4=3); if (kopa4=2) and (k2=0) then repeat begin write(' ',meno,', tu nie su zapalky,tahaj z ineho stlpca '); readln(kopa4); end; until (kopa4=1) or (kopa4=3); if (kopa4=3) and (k3=0) then repeat begin write(' ',meno,', tu nie su zapalky,tahaj z ineho stlpca '); readln(kopa4); end; until (kopa4=1) or (kopa4=2); repeat if (kopa4<1) or (kopa4>3) then begin write(' ',meno,', su iba tri stlpce, tahaj si z troch stlpcov '); read(kopa4); end; until (kopa4>0) and (kopa4<4); write(' ',meno,', napis kolko zapaliek chces tahat '); read(pocet); repeat if (pocet<1) then begin write(' ',meno,', tak sa tahat neda, tahaj znova '); read(pocet); end; if (kopa4=1) then begin repeat if (pocet>k1) then begin write(' ',meno,', tolko zapaliek v kope nezostalo, tahaj znova '); read(pocet); end; until (pocet=k1) or (pocetk2) then begin write(' ',meno,', tolko zapaliek v kope nezostalo, tahaj znova '); read(pocet); end; until (pocet=k2) or (pocetk3) then begin write(' ',meno,', tolko zapaliek v kope nezostalo, tahaj znova '); read(pocet); end; until (pocet=k3) or (pocet0); case kopa4 of 1 : if (k1-pocet)>-1 then k1:=k1-pocet; 2 : if (k2-pocet)>-1 then k2:=k2-pocet; 3 : if (k3-pocet)>-1 then k3:=k3-pocet; end; end; procedure TahHraca(var k1, k2, k3 : integer); begin textcolor(7); writeln(' '); write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',meno2,', napis stlpec z ktoreho chces tahat '); read(kopa4); if (kopa4=1) and (k1=0) then repeat begin write(' ',meno2,', tu nie su zapalky,tahaj z ineho stlpca '); readln(kopa4); end; until (kopa4=2) or (kopa4=3); if (kopa4=2) and (k2=0) then repeat begin write(' ',meno2,', tu nie su zapalky,tahaj z ineho stlpca '); readln(kopa4); end; until (kopa4=1) or (kopa4=3); if (kopa4=3) and (k3=0) then repeat begin write(' ',meno2,', tu nie su zapalky,tahaj z ineho stlpca '); readln(kopa4); end; until (kopa4=1) or (kopa4=2); repeat if (kopa4<1) or (kopa4>3) then begin write(' ',meno2,', su iba tri stlpce, tahaj si z troch stlpcov '); read(kopa4); end; until (kopa4>0) and (kopa4<4); write(' ',meno2,', napis kolko zapaliek chces tahat '); read(pocet); repeat if (pocet<1) then begin write(' ',meno2,', tak sa tahat neda, tahaj znova '); read(pocet); end; if (kopa4=1) then begin repeat if (pocet>k1) then begin write(' ',meno2,', tolko zapaliek v kope nezostalo, tahaj znova '); read(pocet); end; until (pocet=k1) or (pocetk2) then begin write(' ',meno2,', tolko zapaliek v kope nezostalo, tahaj znova '); read(pocet); end; until (pocet=k2) or (pocetk3) then begin write(' ',meno2,', tolko zapaliek v kope nezostalo, tahaj znova '); read(pocet); end; until (pocet=k3) or (pocet0); case kopa4 of 1 : if (k1-pocet)>-1 then k1:=k1-pocet; 2 : if (k2-pocet)>-1 then k2:=k2-pocet; 3 : if (k3-pocet)>-1 then k3:=k3-pocet; end; end; procedure TahPocitaca(var k1, k2, k3 : integer); begin if (k1>(k2 xor k3)) then begin textcolor(2); write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: ',k1-(k2 xor k3)); if (k1-(k2 xor k3)=0) then writeln (' zapaliek '); if (k1-(k2 xor k3)=1) then writeln (' zapalku '); if (k1-(k2 xor k3)>1) and (k1-(k2 xor k3)<5) then writeln (' zapalky '); if (k1-(k2 xor k3)>4) then writeln (' zapaliek '); if k1-(k2 xor k3)>-1 then k1 := (k2 xor k3); write(' '); writeln(' '); exit end; randomize; stlp:=random(2)+1; zap1:=random(k1)+1; zap2:=random(k2)+1; zap3:=random(k3)+1; if ((k1-(k2 xor k3))=0) then begin textcolor(2); if (k2>0) and (k3=0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: ',zap2); if (zap2=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap2=1) then writeln (' zapalku '); if (zap2>1) and (zap2<5) then writeln (' zapalky '); if (zap2>4) then writeln (' zapaliek '); k2:= (k2-zap2); write(' '); writeln(' '); exit end; if (k2=0) and (k3>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: ',zap3); if (zap3=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap3=1) then writeln (' zapalku '); if (zap3>1) and (zap3<5) then writeln (' zapalky '); if (zap3>4) then writeln (' zapaliek '); k3:= (k3-zap3); write(' '); writeln(' '); exit end; if (k2>0) and (k3>0) then begin if (stlp=1) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: ',zap2); if (zap2=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap2=1) then writeln (' zapalku '); if (zap2>1) and (zap2<5) then writeln (' zapalky '); if (zap2>4) then writeln (' zapaliek '); k2:= (k2-zap2); write(' '); writeln(' '); end; if (stlp=2) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: ',zap3); if (zap3=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap3=1) then writeln (' zapalku '); if (zap3>1) and (zap3<5) then writeln (' zapalky '); if (zap3>4) then writeln (' zapaliek '); k3:= (k3-zap3); write(' '); writeln(' '); end; end; exit end; if (k2>(k1 xor k3)) then begin textcolor(2); write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: ',k2-(k1 xor k3)); if (k2-(k1 xor k3)=0) then writeln (' zapaliek '); if (k2-(k1 xor k3)=1) then writeln (' zapalku '); if (k2-(k1 xor k3)>1) and (k2-(k1 xor k3)<5) then writeln (' zapalky '); if (k2-(k1 xor k3)>4) then writeln (' zapaliek '); if k2-(k1 xor k3)>-1 then k2 := (k1 xor k3); write(' '); writeln(' '); exit end; randomize; stlp2:=random(2)+1; if ((k2-(k1 xor k3))=0) then begin textcolor(2); if (k1>0) and (k3=0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: ',zap1); if (zap1=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap1=1) then writeln (' zapalku '); if (zap1>1) and (zap1<5) then writeln (' zapalky '); if (zap1>4) then writeln (' zapaliek '); k1:= (k1-zap1); write(' '); writeln(' '); exit end; if (k1=0) and (k3>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: ',zap3); if (zap3=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap3=1) then writeln (' zapalku '); if (zap3>1) and (zap3<5) then writeln (' zapalky '); if (zap3>4) then writeln (' zapaliek '); k3:= (k3-zap3); write(' '); writeln(' '); exit end; if (k1>0) and (k3>0) then begin if (stlp2=1) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: ',zap1); if (zap1=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap1=1) then writeln (' zapalku '); if (zap1>1) and (zap1<5) then writeln (' zapalky '); if (zap1>4) then writeln (' zapaliek '); k1:= (k1-zap1); write(' '); writeln(' '); end; if (stlp2=2) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: ',zap3); if (zap3=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap3=1) then writeln (' zapalku '); if (zap3>1) and (zap3<5) then writeln (' zapalky '); if (zap3>4) then writeln (' zapaliek '); k3:= (k3-zap3); write(' '); writeln(' '); exit end; end; exit end; if (k3>(k2 xor k1)) then begin textcolor(2); write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: ',k3-(k2 xor k1)); if (k3-(k2 xor k1)=0) then writeln (' zapaliek '); if (k3-(k2 xor k1)=1) then writeln (' zapalku '); if (k3-(k2 xor k1)>1) and (k3-(k2 xor k1)<5) then writeln (' zapalky '); if (k3-(k2 xor k1)>4) then writeln(' zapaliek '); if k3-(k2 xor k1)>-1 then k3 := (k2 xor k1); write(' '); writeln(' '); exit end; randomize; stlp3:=random(2)+1; if ((k3-(k2 xor k1))=0) then begin textcolor(2); if (k1>0) and (k2=0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: ',zap1); if (zap1=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap1=1) then writeln (' zapalku '); if (zap1>1) and (zap1<5) then writeln (' zapalky '); if (zap1>4) then writeln (' zapaliek '); k1:= (k1-zap1); write(' '); writeln(' '); exit end; if (k1=0) and (k2>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: ',zap2); if (zap2=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap2=1) then writeln (' zapalku '); if (zap2>1) and (zap2<5) then writeln (' zapalky '); if (zap2>4) then writeln (' zapaliek '); k2:= (k2-zap2); write(' '); writeln(' '); exit end; if (k1>0) and (k2>0) then begin if (stlp3=1) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: ',zap1); if (zap1=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap1=1) then writeln (' zapalku '); if (zap1>1) and (zap1<5) then writeln (' zapalky '); if (zap1>4) then writeln (' zapaliek '); k1:= (k1-zap1); write(' '); writeln(' '); end; if (stlp3=2) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: ',zap2); if (zap2=0) then writeln (' zapaliek '); if (zap2=1) then writeln (' zapalku '); if (zap2>1) and (zap2<5) then writeln (' zapalky '); if (zap2>4) then writeln (' zapaliek '); k2:= (k2-zap2); write(' '); writeln(' '); end; end; exit end; end; procedure TahPocitacaLahky(var k1, k2, k3 : integer); begin randomize; randomize; stlp:=random(2)+1; if (k1>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: zopar zapaliek'); k1:= (k1-(random(k1)+1)); writeln(' '); exit end else begin textcolor(2); if (k2>0) and (k3=0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: zopar zapaliek'); k2:= (k2-(random(k2)+1)); writeln(' '); exit end; if (k2=0) and (k3>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: zopar zapaliek'); k3:= (k3-(random(k3)+1)); writeln(' '); exit end; if (k2>0) and (k3>0) then begin if (stlp=1) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: zopar zapaliek'); k2:= (k2-(random(k2)+1)); writeln(' '); end; if (stlp=2) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: zopar zapaliek'); k3:= (k3-(random(k3)+1)); writeln(' '); end; end; exit end; randomize; stlp2:=random(2)+1; if (k2>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: zopar zapaliek'); k2:= (k2-(random(k2)+1)); writeln(' '); exit end else begin textcolor(2); if (k1>0) and (k3=0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: zopar zapaliek'); k1:= (k1-(random(k1)+1)); writeln(' '); exit end; if (k1=0) and (k3>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: zopar zapaliek'); k3:= (k3-(random(k3)+1)); writeln(' '); exit end; if (k1>0) and (k3>0) then begin if (stlp2=1) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: zopar zapaliek'); k1:= (k1-(random(k1)+1)); writeln(' '); end; if (stlp2=2) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: zopar zapaliek'); k3:= (k3-(random(k3)+1)); writeln(' '); exit end; end; exit end; randomize; stlp3:=random(2)+1; if (k3>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 3. stlpca: zopar zapaliek'); k3:= (k3-(random(k3)+1)); writeln(' '); exit end else begin textcolor(2); if (k1>0) and (k2=0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: zopar zapaliek'); k1:= (k1-(random(k1)+1)); writeln(' '); exit end; if (k1=0) and (k2>0) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: zopar zapaliek'); k2:= (k2-(random(k2)+1)); writeln(' '); exit end; if (k1>0) and (k2>0) then begin if (stlp3=1) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 1. stlpca: zopar zapaliek'); k1:= (k1-(random(k1)+1)); writeln(' '); end; if (stlp3=2) then begin write(' ',k1:3,' ',k2:3,' ',k3:3,' ',' taham z 2. stlpca: zopar zapaliek'); k2:= (k2-(random(k2)+1)); writeln(' '); end; end; exit end; end; var x, y, gd, gm, u, i, lt, hra, kopa1, kopa2, tah, kopa3, zaciatok, zaciatok2 :integer; zap, vyhra, prehra : boolean; a, b : string; begin clrscr; zap:=false; vyhra:=false; tah:=0; x:=2; y:=3; u:=0; begin spustam:= '.'; zaciatok1:= false; nekoncim:=false; textcolor(6); gotoxy(4,12);write('Program sa spusta'); for spust := 1 to 50 do begin write(spustam); delay(30); end; textmode(100); clrscr; gotoxy(2,2); textcolor(9);write('1.'); textcolor(15); writeln('Nova hra '); textcolor(9);write(' 2.'); textcolor(15); writeln('Navod ku hre '); textcolor(9);write(' 3.'); textcolor(15); writeln('Koniec '); gotoxy(2,7);write('Vyber si co chces urobit: '); read(uvod); repeat if (uvod<1) or (uvod>3) then begin gotoxy(2,10); textcolor(15);write('zadaj '); textcolor(9);write('1. 2. '); textcolor(15);write('alebo '); textcolor(9);write('3. '); gotoxy(26,10);write(' '); gotoxy(26,10);read(uvod); end; until (uvod=1) or (uvod=2) or (uvod=3); xx:=13; yy:=13; if (uvod=1) then zaciatok1:= true; if (uvod=2) then begin textcolor(2); repeat gotoxy(1,xx); write('ͻ'); gotoxy(1,xx+1);write(' '); gotoxy(1,yy); write('ͼ'); gotoxy(1,yy-1);write(' '); xx:=xx-1; yy:=yy+1; delay(60); if (yy=26) then begin textcolor(14); textbackground(4); gotoxy(2,2); writeln(' Toto je hra zapalky. Je to jednoducha logicka hra, v ktorej mozete hrat '); gotoxy(2,3);writeln(' bud proti pocitacu alebo proti dalsiemu hracovi. Na zaciatku hry su 3 '); gotoxy(2,4);writeln(' kopy v ktorych su zapalky. Hraci si striedavo za sebou tahaju z tychto '); gotoxy(2,5);writeln(' kop. Ten kto si uz nemoze tahat, pretoze uz nie je v ziadnej kope '); gotoxy(2,6);writeln(' zapalka, prehrava. '); end; until (yy=26); readln; end; readln; if (uvod=3) then begin textcolor(10); gotoxy(2,13);write(' To vazne chces uz ukoncit tuto hru (a/n)? '); writeln; writeln; textcolor(9);write(' 1. '); textcolor(15); writeln('ano '); writeln; textcolor(9);write(' 2. '); textcolor(15); writeln('nie '); gotoxy(46,13);read(ukoncenie); repeat if (ukoncenie<1) or (ukoncenie>2) then begin gotoxy(10,19); textcolor(15);write('zadaj '); textcolor(9);write('1. '); textcolor(15);write('alebo '); textcolor(9);write('2. '); gotoxy(29,19);write(' '); gotoxy(29,19);read(ukoncenie); end; until (ukoncenie=1) or (ukoncenie=2); if (ukoncenie=2) then nekoncim:=true; readln; end; end; if (zaciatok1) or (nekoncim) then begin clrscr; textmode(100); gotoxy(31,7); textcolor(10); write(' Ako sa volas ? '); read(meno); textcolor(10); gotoxy(10,9);write('vyber si ci chces hrat proti '); gotoxy(10,11); textcolor(9);write('1. '); textcolor(15);write('pocitacu '); gotoxy(10,13); textcolor(9);write('2. '); textcolor(15);write('alebo proti inemu hracovi '); read(hra); repeat if (hra<1) or (hra>2) then begin gotoxy(15,17); textcolor(15);write('zadaj '); textcolor(9);write('1. '); textcolor(15);write('alebo '); textcolor(9);write('2. '); gotoxy(33,17);write(' '); gotoxy(33,17);read(hra); end; until (hra=1) or (hra=2); if(hra=1) then begin clrscr; readln(a); gotoxy(30,7); textcolor(10); write('vyber si typ hry '); gotoxy(10,11); textcolor(9);write('1. '); textcolor(15);write('lahka '); gotoxy(10,13); textcolor(9);write('2. '); textcolor(15);write('tazka '); readln(lt); repeat if (lt<1) or (lt>2) then begin gotoxy(15,17); textcolor(15);write('zadaj '); textcolor(9);write('1. '); textcolor(15);write('alebo '); textcolor(9);write('2. '); gotoxy(33,17);write(' '); gotoxy(33,17);read(lt); end; until (lt=1) or (lt=2); end; if (lt=2) then begin begin clrscr; gotoxy(25,11); textcolor(10);write('vyber si kto zacina tuto hru: '); gotoxy(15,13); textcolor(9); write('1.'); textcolor(15);write(' zacinas ty'); gotoxy(15,15); textcolor(9); write('2.'); textcolor(15);write(' zacina pocitac '); read(zaciatok); end; repeat if (zaciatok<1) or (zaciatok>2) then begin gotoxy(15,17); textcolor(15);write('zadaj '); textcolor(9);write('1. '); textcolor(15);write('alebo '); textcolor(9);write('2. '); gotoxy(33,17);write(' '); gotoxy(33,17);read(zaciatok); end; until (zaciatok=1) or (zaciatok=2); end; if (zaciatok=1) then begin RozdelenieKop; begin clrscr; kopa1 :=z1; kopa2 :=z2; kopa3 :=z3; textbackground(0); textcolor(15); write(' '); textbackground(1); write('Zapalky'); textbackground(4); writeln('(verzia1)'); textcolor(7); textbackground(0); write(' ');textcolor(white);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(blue);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(red);write(''); textcolor(7);writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ĺĺĺ '); gotoxy(1,y+1); repeat TahHraca1(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then vyhra:= true; TahPocitaca(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then prehra:=true; y:=y+2; x:=x+2; u:=u+5; tah:= tah+1; until (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0); writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ͼ ':15); if vyhra then begin writeln (' ',meno,', to je tvoja vyhra!'); if tah=1 then write(' vyhral si na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' vyhral si na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' vyhral si na ',tah,' tahov'); readln; readln; vyhralsi; end else begin writeln (' ',meno,', prehral si!'); if tah=1 then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tahov'); readln; end; end; readln; end; if (zaciatok=2) then begin RozdelenieKop; begin clrscr; kopa1 :=z1; kopa2 :=z2; kopa3 :=z3; textbackground(0); textcolor(15); write(' '); textbackground(1); write('Zapalky'); textbackground(4); writeln('(verzia1)'); textcolor(7); textbackground(0); textcolor(7); write(' ');textcolor(white);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(blue);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(red);write(''); textcolor(7);writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ĺĺĺ '); gotoxy(1,y+1); TahPocitaca(kopa1, kopa2, kopa3); repeat TahHraca1(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then vyhra:= true; TahPocitaca(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then prehra:=true; y:=y+2; x:=x+2; u:=u+5; tah:= tah+1; until (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0); writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ͼ ':15); if vyhra then begin writeln (' ',meno,', to je tvoja vyhra!'); if tah=1 then write(' vyhral si na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' vyhral si na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' vyhral si na ',tah,' tahov'); readln; readln; vyhralsi; end else begin writeln (' ',meno,', prehral si!'); if tah=1 then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tahov'); readln; end; end; readln; end; if(lt=1) then begin begin begin clrscr; gotoxy(25,11); textcolor(10);write('vyber si kto zacina tuto hru: '); gotoxy(15,13); textcolor(9); write('1.'); textcolor(15);write(' zacinas ty'); gotoxy(15,15); textcolor(9); write('2.'); textcolor(15);write(' zacina pocitac '); read(zaciatok); end; repeat if (zaciatok<1) or (zaciatok>2) then begin gotoxy(15,17); textcolor(15);write('zadaj '); textcolor(9);write('1. '); textcolor(15);write('alebo '); textcolor(9);write('2. '); gotoxy(33,17);write(' '); gotoxy(33,17);read(zaciatok); end; until (zaciatok=1) or (zaciatok=2); end; if (zaciatok=1) then begin RozdelenieKop; begin clrscr; kopa1 :=z1; kopa2 :=z2; kopa3 :=z3; textbackground(0); textcolor(15); write(' '); textbackground(1); write('Zapalky'); textbackground(4); writeln('(verzia1)'); textcolor(7); textbackground(0); textcolor(7); write(' ');textcolor(white);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(blue);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(red);write(''); textcolor(7);writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ĺĺĺ '); gotoxy(1,y+1); repeat TahHraca1(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then vyhra:= true; TahPocitacaLahky(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then prehra:=true; y:=y+2; x:=x+2; u:=u+5; tah:= tah+1; until (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0); writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ͼ ':15); if vyhra then begin writeln (' ',meno,', to je tvoja vyhra!'); if tah=1 then write(' vyhral si na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' vyhral si na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' vyhral si na ',tah,' tahov'); readln; readln; vyhralsi; end else begin writeln (' ',meno,', prehral si!'); if tah=1 then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tahov'); readln; end; end; readln; end; if (zaciatok=2) then begin RozdelenieKop; begin clrscr; kopa1 :=z1; kopa2 :=z2; kopa3 :=z3; textbackground(0); textcolor(15); write(' '); textbackground(1); write('Zapalky'); textbackground(4); writeln('(verzia1)'); textcolor(7); textbackground(0); textcolor(7); write(' ');textcolor(white);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(blue);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(red);write(''); textcolor(7);writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ĺĺĺ '); gotoxy(1,y+1); TahPocitacaLahky(kopa1, kopa2, kopa3); repeat TahHraca1(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then vyhra:= true; TahPocitacaLahky(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then prehra:=true; y:=y+2; x:=x+2; u:=u+5; tah:= tah+1; until (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0); writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ͼ ':15); if vyhra then begin writeln (' ',meno,', to je tvoja vyhra!'); if tah=1 then write(' vyhral si na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' vyhral si na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' vyhral si na ',tah,' tahov'); readln; readln; vyhralsi; end else begin writeln (' ',meno,', prehral si!'); if tah=1 then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' pocitac vyhral na ',tah,' tahov'); readln; end; end; readln; end; end; if (hra=2) then begin clrscr; readln; gotoxy(26,7); textcolor(10); write(' Ako sa vola druhy hrac ? '); read(meno2); gotoxy(25,11); textcolor(10);write('vyber si kto zacina tuto hru: '); gotoxy(15,13); textcolor(9); write('1.'); textcolor(15);write(' zacina ',meno,' '); gotoxy(15,15); textcolor(9); write('2.'); textcolor(15);write(' zacina ',meno2,' '); read(zaciatok); repeat if (zaciatok<1) or (zaciatok>2) then begin gotoxy(15,17); textcolor(15);write('zadaj '); textcolor(9);write('1. '); textcolor(15);write('alebo '); textcolor(9);write('2. '); gotoxy(33,17);write(' '); gotoxy(33,17);read(zaciatok); end; until (zaciatok=1) or (zaciatok=2); if (zaciatok=1) then begin RozdelenieKop; begin clrscr; kopa1 :=z1; kopa2 :=z2; kopa3 :=z3; textbackground(0); textcolor(15); write(' '); textbackground(1); write('Zapalky'); textbackground(4); writeln('(verzia1)'); textcolor(7); textbackground(0); textcolor(7); write(' ');textcolor(white);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(blue);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(red);write(''); textcolor(7);writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' ' ); writeln(' ĺĺĺ '); gotoxy(1,y+1); repeat TahHraca1(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=0) and (kopa2=0) and (kopa3=0) then begin vyhra:= true; end else begin TahHraca(kopa1, kopa2, kopa3); end; if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then prehra:=true; y:=y+2; x:=x+2; u:=u+5; tah:= tah+1; until (Kopa1=0) and (kopa2=0) and (kopa3=0) or vyhra; writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ͼ ':15); if vyhra then begin writeln (' ',meno,', to je tvoja vyhra!'); if tah=1 then write(' vyhral si na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' vyhral si na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' vyhral si na ',tah,' tahov'); readln; end else begin writeln (' ',meno2,', to je tvoja vyhra!'); if tah=1 then write(' vyhral si na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' vyhral si na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' vyhral si na ',tah,' tahov'); readln; end; end; readln; end else begin RozdelenieKop; begin clrscr; kopa1 :=z1; kopa2 :=z2; kopa3 :=z3; textbackground(0); textcolor(15); write(' '); textbackground(1); write('Zapalky'); textbackground(4); writeln('(verzia1)'); textcolor(7); textbackground(0); textcolor(7); write(' ');textcolor(white);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(blue);write(''); textcolor(7);write('');textcolor(red);write(''); textcolor(7);writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ĺĺĺ '); gotoxy(1,y+1); TahHraca(kopa1, kopa2, kopa3); repeat TahHraca1(kopa1, kopa2, kopa3); if (Kopa1=0) and (kopa2=0) and (kopa3=0) then begin vyhra:= true; end else begin TahHraca(kopa1, kopa2, kopa3); end; if (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0) then prehra:=true; y:=y+2; x:=x+2; u:=u+5; tah:= tah+1; until (Kopa1=Kopa2) and (kopa2=kopa3) and (kopa3=0); writeln(' '); writeln(' ',kopa1:3,' ',kopa2:3,' ',kopa3:3,' '); writeln(' ͼ ':15); if vyhra then begin writeln (' ',meno,', to je tvoja vyhra!'); if tah=1 then write(' vyhral si na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' vyhral si na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' vyhral si na ',tah,' tahov'); readln; end else begin writeln (' ',meno2,', to je tvoja vyhra!'); if tah=1 then write(' vyhral si na ',tah,' tah'); if (tah>1) and (tah<5) then write(' vyhral si na ',tah,' tahy'); if (tah>4) then write(' vyhral si na ',tah,' tahov'); readln; end; end; readln; end; end; end; end.