Štruktogram

Z Delphi & Pascal (česká wiki)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Formálny prostriedok zápisu algoritmu, ktorý zodpovedá zásadám štrukturovaného programovania.


Nassi a Schneiderman navrhli dokumentačnú symboliku, ktorá zodpovedá zásadám štrukturovaného programovania. Každá jednotlivá akcia programu sa uvedie v zodpovedajúcom štruktúrnom bloku. Štruktúrne bloky možu byť do seba ľubovoľne vnorené. Táto symbolika nie je normalizovaná ale núti používateľa pracovať podľa požiadaviek štruktúrovaného programovania. Ďalšou prednosťou štruktogramov je jednoduchý prepis do programovacieho jazyka. Na trhu je možné nájsť rozne editory štruktogramov a generáty, ktoré sú shopné generovať zo štruktogramov kód. Porovnanie symbolov vývojových diagramov a štruktogramov.


Struktogram Vstup-Vystup.PNG Načítanie vstupných premenných A,B resp. výstup výstupných premenných A,B.


Struktogram Spracovanie.PNG Príkaz


Struktogram Blok.PNG Začiatok (begin) {Prikazy} koniec (end)


Struktogram Postupnost.PNG Príkaz1 Príkaz2


Struktogram Podmienene spracovanie.PNG Ak P=B tak príkaz


Struktogram Jednoduche vetvenie.PNG Ak P=B tak príkaz 1 inak príkaz 2


Struktogram Viacnasobne vetvenie.PNG


Struktogram Opakovanie s testom podmienky na zaciatku.PNG Pokiaľ platí podmienka opakuj príkaz


Struktogram Opakovanie s testom podmienky na konci.PNG Opakuj príkaz kým neplatí podmienka


Struktogram Cyklus for.PNG Pre I=A až po N opakuj príkaz


Struktogram Paralelne spracovanie.PNG


Struktogram Spojka.PNG 1 znamenákoniec konštruktora N