Otevřít hlavní menu

OutTextXY

Verze z 5. 10. 2012, 21:43, kterou vytvořil Zdeno Sekerák (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Pošle řetězec na výstupní zařízení.

Deklarace
procedure OutTextXY(X,Y: Integer; TextString: string);
Režim
Reálný, Chráněný
Poznámky
Zobrazí TextString v místě (X, Y). TextString je odříznut na hranici výřezu, je-li příliš dlouhý. Pokud je aktivní některý vektorový font, je TextString odříznut na kraji obrazovky, je-li příliš dlouhý. Pokud je aktivní implicitní (bitmapový) font a TextString je příliš dlouhý, než aby se vešel na obrazovku, nezobrazí se žádný text.
OutText použijte k výstupu textu v místě CP; OutTextXY použijte k výstupu kdekoli jinde na obrazovce.
OutTextXY používá font nastavený pomocí SetTextStyle. Pro udržení kompatibility kódu při používání několika fontů použijte k určení rozměrů řetězce volání TextWidth a TextHeight.
OutText používá výstupní volby, nastavené pomocí SetTextJustify (zarovnání, centrování, otočení o 90 stupňů atd.).
Omezení
Je nutno být v grafickém režimu.
Viz také
OutText
SetTextStyle
SetUserCharSize
TextHeight
TextWidth


Vzorový příklad

{Outtxtxy.PAS}
{Vzorový příklad pro proceduru OutTextXY.}
uses Graph;
var
  Gd, Gm: Integer;
begin
  Gd := Detect;
  InitGraph(Gd, Gm, ' ');
  if GraphResult <> grOk then
    Halt(1);
  MoveTo(0, 0);
  OutText('Nedostatečné');
  Readln;
  OutTextXY(GetX, GetY, 'Také nedostatečné');
  Readln;
  ClearDevice;
  OutTextXY(0, 0, 'Perfect!');   { Nahrazuje výše uvedené }
  Readln;
  CloseGraph;
end.