Přidáno 1 281 bajtů,
29. 9. 2012, 22:33 Objekt je datová struktura, která obsahuje pevný počet komponent.
;Syntaxe
object
datová položka;
datová položka;
...
metoda;
metoda;
...
end;
;Popis
:Položky se skládají z identifikátoru, dvojtečky a datového typu. Navíc objekt obsahuje záhlaví metod.
:Každá komponenta je buď datová položka (která obsahuje data určitého typu) nebo metoda, která vykonává operace nad objektem.
:Deklarace položky určuje identifikátor, který ji pojmenovává, a její datový typ.
:Deklarace metody specifikuje záhlaví procedury, function, konstruktoru nebo destruktoru.
Položka =JménoPoložky(-ek): typ;
Metoda =procedure JménoMetody(<parametr(y)>:typ);
nebo =function JménoMetody(<parametr(y)>:typ):typ;
nebo =constructor JménoMetody(<parametr(y)>: typ
[;<parametr(y)>: typ]); [virtual];
nebo =destructor JménoMetody[(<parametry>: typ)];[virtual];
Typ objektu může dědit komponenty z jiných objektových typů. Dědící objekt je potomek a objekt, ze kterého dědí, je předek.
Doména objektu obsahuje jeho samého a všechny jeho následníky.
;Viz také
[[objektové typové konstanty]]
[[Category:objektovo orientované programování]]
[[Category:rezervovaná slova]]