Delphi & Pascal (česká wiki)
{ MANUAL4.TXT Copyright (c) Martin Kolecek } { } { Author: Martin Kolecek } { Datum: 01.05.2011 http://www.trsek.com } {XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX} Manual k programu EditMap {XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX} OVLADANI TEXTOVEHO MENU Po spusteni programu se objevi textova nabidka. Ovladani je nasledujici: F4 = vytvorit novy soubor mapy, je treba zadat jmeno souboru kde bude mapa a pak taky soubor s grafikou (soubor.gra viz editor grafiky). Jmena souboru se zadavaji bez pripony a potvrzuji se enterem. Max. 8 znaku. F3 = otevrit z disku mapu, zadejte jmeno mapy bez pripony (max. 8 znaku) a opet je treba zadat taky soubor s grafikou bez pripony a potvrdit enterem. Po spravnem zadani obou souboru se ozve souhlasny zvuk, v opacnem pripade zamitavy zvuk. F2 = ulozit stavajici stav mapy do souboru, se souborem gra neni provedena zadna zmena F5 = spustit graficky editor mapy v rozliseni 640x480x256, lze provest pouze pokud je spravne zadane jmeno souboru mapy a jmeno souboru grafiky. Je to videt nahore v liste soubor=soubor.map a grafika=soubor.gra F10 = exit {XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX} OVLADANI GRAFICKEHO EDITORU Leva polovina obrazovky ukazuje mapu, vpravo nahore je soubor s grafikou. Po vytvoreni nove mapy jsou vsechny ctverce nastaveny na hodnotu ctverce 0. Kurzorovymi sipkami se pohybuje vyberovym ctvercem po souboru s grafikou, klavesami IJKL (I=nahoru, J=doleva, K=dolu, L=doprava) se pohybuje vyberovym ctvercem po mape vlevo. Enter provadi vlozeni ctverce grafiky na pozici na mape. Pohyb IJKL na okrajich obrazovky scrolluje po mape (320x200 ctvercu). Klavesami Instert a Delete je mozne zmenit parametr "Z" jednotliveho ctverce mapy tak, ze Insert nastavuje jednicku, Delete nastavuje nulu. F2 = ulozit stav mapy Esc = navrat do textoveho menu {XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX} USPORADANI SOUBORU MAPY Prvni 2 bajty obsahuji delku RLE bloku dat, ostatni bajty jsou samotny blok RLE. Jednotlive bajty rozbalene mapy (64000B) obsahuji vzdy cislo ctverce grafiky 0..119 ze souboru grafiky + parametr Z jako nejlevejsi bit Z | 10000100b (ctverec grafiky cislo 4 , parametr Z = 1) 00000100b (ctverec grafiky cislo 4 , parametr Z = 0) {XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX} ROZVRZENI SOUBORU GRAFIKY Jednotlive ctverce grafiky maji definovany rozmer 16x16 pixelu a pocitaji se od nulteho ctverce vlevo nahore v souboru grafiky az po ctverec 119 dole vpravo, po radcich o poctu ctvercu na radek = 10. {XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX}