Otevřít hlavní menu

TextColor

Verze z 30. 9. 2012, 21:00, kterou vytvořil Zdeno Sekerák (diskuse | příspěvky) (Vytvorená stránka „Zvolí barvu popředí znaků. ;Deklarace procedure TextColor(Color: Byte); ;Režim Reálný, Chráněný ;Poznámky :Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..15,...“)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Zvolí barvu popředí znaků.

Deklarace
procedure TextColor(Color: Byte);
Režim

Reálný, Chráněný

Poznámky
Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v Crt.
V jednotce Crt existuje bajtová proměnná--TextAttr--která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. TextColor nastaví její bity 0-3 na Color. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota Color přesahuje 15; jinak se vynuluje.
Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce Crt pod jménem Blink, a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu.


Viz také

HighVideo

LowVideo

NormVideo

TextBackground


Vzorový příklad

{ NormVid.PAS }
{ Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor }
 uses Crt;

 begin
   { Zelené znaky na černé }
   TextColor(Green);
   TextBackground(Black);
   WriteLn('Hey there!');
   { Blikající světle červené znaky }
   { na šedé }
   TextColor(LightRed+Blink);
   TextBackground(LightGray);
   WriteLn('Hi there!');
   { Žluté znaky na modré }
   TextColor(14); { Žlutá = 14 }
   TextBackground(Blue);
   WriteLn('Ho there!');
   NormVideo; { Původní atribut }
   WriteLn('Zpět do normálu...');
 end.