Štruktogram

Z Delphi & Pascal (česká wiki)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Formálny prostriedok zápisu algoritmu, ktorý zodpovedá zásadám štrukturovaného programovania.


Nassi a Schneiderman navrhli dokumentačnú symboliku, ktorá zodpovedá zásadám štrukturovaného programovania. Každá jednotlivá akcia programu sa uvedie v zodpovedajúcom štruktúrnom bloku. Štruktúrne bloky možu byť do seba ľubovoľne vnorené. Táto symbolika nie je normalizovaná ale núti používateľa pracovať podľa požiadaviek štruktúrovaného programovania. Ďalšou prednosťou štruktogramov je jednoduchý prepis do programovacieho jazyka. Na trhu je možné nájsť rozne editory štruktogramov a generáty, ktoré sú shopné generovať zo štruktogramov kód. Porovnanie symbolov vývojových diagramov a štruktogramov.

Vstup/Výstup

Načítanie vstupných premenných A,B
resp. výstup výstupných premenných A,B.


Príkaz


Blok

Začiatok (begin)
{Prikazy}
koniec (end)


Postupnosť

Príkaz1
Príkaz2


Podmienené spracovanie

Ak P=B
tak príkaz


Jednoduché vetvenie

Ak P=B tak príkaz 1
inak príkaz 2


Viacnásobné vetvenie


Opakovanie s testom podmienky na začiatku

Pokiaľ platí podmienka
opakuj príkaz


Opakovanie s testom podmienky na konci

Opakuj príkaz kým
neplatí podmienka


Cyklus for

Pre I=A až po N
opakuj príkaz


Paralelné spracovanie


Spojka

1 znamenákoniec
konštruktora N