Přidáno 977 bajtů,
5. 10. 2012, 13:44 Vrací paměť alokovanou pro dynamickou proměnnou.
;Deklarace
procedure Dispose(var P: Pointer [ , Destructor ]);
;Režim
:Windows, Reálný, Chráněný
;Poznámky
:Neměla by se používat s [[Mark]] ani [[Release]].
:Syntaxe [[Dispose]] byla rozšířena, takže může také uvolnit z [[heap|heapu]] alokovaný [[objekt]], pokud uvedete [[destruktor]] objektu jako parametr, např.:
Dispose(P, Done);
:Po volání Dispose se hodnota P stane nedefinovanou a následné odkazy P^ budou znamenat chybu.
;Omezení
:Pokud P neukazuje do paměťové oblasti v [[halda|haldě]], objeví se chyba při běhu programu ([[run-time error]]).
;Viz také
:[[FreeMem]]
:[[GetMem]]
:[[New]]
Vzorový příklad
{Dispose.PAS}
{Vzorový příklad pro procedury New a Dispose.}
type
Str18 = string[18];
var
P: ^Str18;
begin
New(P);
P^ := 'Teď ji uvidíte...';
Dispose(P); { Teď ne... }
end.
[[Category:System]]
[[Category:Procedúry System]]