Změny

Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Typové konstanty pole

Přidáno 2 049 bajtů, 9. 10. 2012, 22:56
Vytvorená stránka „Deklarace konstanty typu array určuje hodnoty složek. Prvek konstantního pole může být libovolný typ kromě typu souboru. ;Příklad type Stav = (Aktivni, P...“
Deklarace konstanty typu array určuje hodnoty složek.

Prvek konstantního pole může být libovolný typ kromě typu souboru.

;Příklad
type
Stav = (Aktivni, Pasivni, Cekajici);
StavMap = array[Stav] of string[7];
const
StavStr: StavMap = ('Aktivni', 'Pasivni', 'Cekajici');
{ Prvky pole StavStr jsou:
StavStr[Aktivni] = 'Aktivni'
StavStr[Pasivni] = 'Pasivni'
StavStr[Cekajici] = 'Cekajici' }

;Znaková pole
:Konstanty typu pakovaného řetězce mohou být určeny buď ve tvaru jednotlivých znaků nebo jako řetězec. Například, tato definice:

const
Cislice: array[0..9] of Char = ('0', '1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9');

může být vhodněji vyjádřena jako:

const
Cislice: array[0..9] of Char = '0123456789';

;Znaková pole ukončená nulou
:Znakové pole ukončené nulou je takové, kde první prvek pole je 0 a poslední prvek je kladné nenulové celé číslo.

;Například:

array[0..X] of Char

Pokud povolíte rozšířenou syntaxi (s direktivou překladače {[[$X+]]}, znaková pole ukončená nulou mohou být inicializována řetězcem, který je kratší než deklarovaná délka pole.

const
JmenoSouboru = array[0..79] of Char = 'TEST.PAS';

Když řetězec je kratší než délka pole, zbývající znaky jsou nastaveny do hodnoty NULL (#0) a pole skutečně obsahuje nulou ukončený řetězec.

;Konstantní vícerozměrná pole
:Konstantní vícerozměrná pole mají při definici hodnoty každého rozměru uzavřené ve zvláštním páru závorek, oddělených čárkami.

:Nejvnitřnější úroveň odpovídá posledním (pravému) rozměru.

;Například, deklarace:

type
Kostka = array[0..1, 0..1, 0..1] of Integer;
const
Labyrint: Kostka = (((0, 1), (2, 3)), ((4, 5), (6, 7)));

:poskytuje poli Labyrint tyto hodnoty:
Labyrint[0, 0, 0] = 0
Labyrint[0, 0, 1] = 1
Labyrint[0, 1, 0] = 2
Labyrint[0, 1, 1] = 3
Labyrint[1, 0, 0] = 4
Labyrint[1, 0, 1] = 5
Labyrint[1, 1, 0] = 6
Labyrint[1, 1, 1] = 7

[[Category:Typové konstanty]]

Navigační menu