Typové konstanty pole: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Vytvorená stránka „Deklarace konstanty typu array určuje hodnoty složek. Prvek konstantního pole může být libovolný typ kromě typu souboru. ;Příklad type Stav = (Aktivni, P...“) |
(Žádný rozdíl)
|
Verze z 9. 10. 2012, 21:56
Deklarace konstanty typu array určuje hodnoty složek.
Prvek konstantního pole může být libovolný typ kromě typu souboru.
- Příklad
type Stav = (Aktivni, Pasivni, Cekajici); StavMap = array[Stav] of string[7]; const StavStr: StavMap = ('Aktivni', 'Pasivni', 'Cekajici'); { Prvky pole StavStr jsou: StavStr[Aktivni] = 'Aktivni' StavStr[Pasivni] = 'Pasivni' StavStr[Cekajici] = 'Cekajici' }
- Znaková pole
- Konstanty typu pakovaného řetězce mohou být určeny buď ve tvaru jednotlivých znaků nebo jako řetězec. Například, tato definice:
const Cislice: array[0..9] of Char = ('0', '1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9');
může být vhodněji vyjádřena jako:
const Cislice: array[0..9] of Char = '0123456789';
- Znaková pole ukončená nulou
- Znakové pole ukončené nulou je takové, kde první prvek pole je 0 a poslední prvek je kladné nenulové celé číslo.
- Například
array[0..X] of Char
Pokud povolíte rozšířenou syntaxi (s direktivou překladače {$X+}, znaková pole ukončená nulou mohou být inicializována řetězcem, který je kratší než deklarovaná délka pole.
const JmenoSouboru = array[0..79] of Char = 'TEST.PAS';
Když řetězec je kratší než délka pole, zbývající znaky jsou nastaveny do hodnoty NULL (#0) a pole skutečně obsahuje nulou ukončený řetězec.
- Konstantní vícerozměrná pole
- Konstantní vícerozměrná pole mají při definici hodnoty každého rozměru uzavřené ve zvláštním páru závorek, oddělených čárkami.
- Nejvnitřnější úroveň odpovídá posledním (pravému) rozměru.
- Například, deklarace
type Kostka = array[0..1, 0..1, 0..1] of Integer; const Labyrint: Kostka = (((0, 1), (2, 3)), ((4, 5), (6, 7)));
- poskytuje poli Labyrint tyto hodnoty:
Labyrint[0, 0, 0] = 0 Labyrint[0, 0, 1] = 1 Labyrint[0, 1, 0] = 2 Labyrint[0, 1, 1] = 3 Labyrint[1, 0, 0] = 4 Labyrint[1, 0, 1] = 5 Labyrint[1, 1, 0] = 6 Labyrint[1, 1, 1] = 7