Char: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Vytvorená stránka „Proměnné ordinálního typu Char jsou použity k ukládání ASCII znaků. Znaková konstanta je zapsána mezi apostrofy: 'A', '3', nebo '*' Jednoduchý apostrof je...“) |
(Žádný rozdíl)
|
Verze z 30. 9. 2012, 21:18
Proměnné ordinálního typu Char jsou použity k ukládání ASCII znaků.
Znaková konstanta je zapsána mezi apostrofy:
'A', '3', nebo '*'
Jednoduchý apostrof je zapsán jako dva apostrofy v apostrofech:
'
Funkce Chr převádí celočíselnou hodnotu na znak s odpovídající ASCII hodnotou.
Funkce Ord vrací ASCII hodnotu znaku.
ReadKey (funkce) (jednotka Crt)
Přečte jeden znak z klávesnice.
- Deklarace
function ReadKey: Char;
- Režim
- Windows, Reálný, Chráněný
- Návratová hodnota
- Vrací znak nebo rozšířený snímací (scan) kód.
- Poznámky
- Přečtený znak se nezobrazí na displeji.
Vzorový příklad
{ReadKey.PAS} {Vzorový příklad pro funkci ReadKey.} { Pro Windows: } { uses WinCrt; } uses Crt; var C: Char; begin Writeln('Stiskněte klávesu'); C := Readkey; Writeln(' Stiskl jste ', C, ', jehož ASCII hodnota je ', Ord(C), '.'); end.
- Viz také