Line
Verze z 4. 10. 2012, 17:01, kterou vytvořil Zdeno Sekerák (diskuse | příspěvky) (1 revízia: Unit Graph)
Nakreslí čáru z (X1, Y1) do (X2, Y2).
- Deklarace
procedure Line(x1, y1, x2, y2: Integer);
- Režim
- Reálný, Chráněný
- Poznámky
- Nakreslí čáru ve stylu a tloušťce, definované procedurou SetLineStyle, a použije barvu, nastavenou pomocí SetColor. Procedurou SetWriteMode můžete určit, zda se čára na obrazovku zkopíruje nebo nakreslí operací XOR.
- Pamatujte, že
MoveTo(100, 100); LineTo(200, 200);
- je ekvivalentní s
Line(100, 100, 200, 200); MoveTo(200, 200);
- Použijte proceduru LineTo, když ukazatel pozice (CP) je na jednom konci budoucí čáry. Pokud chcete mít při nakreslení čáry automaticky aktualizovanou pozici CP, použijte LineRel pro kreslení úsečky do bodu daného relativními souřadnicovými rozdíly vůči CP. Line neaktualizuje CP.
- Omezení
- Je nutno být v grafickém režimu. Pro kreslení horizontálních čar je procedura Bar rychlejší než Line.
- Viz také
- LineTo
Vzorový příklad
{Line.PAS} {Vzorový příklad pro proceduru Line.} uses Crt, Graph; var Gd, Gm: Integer; begin Gd := Detect; InitGraph(Gd, Gm, ' '); if GraphResult <> grOk then Halt(1); Randomize; repeat Line(Random(200), Random(200), Random(200), Random(200)); until KeyPressed; Readln; CloseGraph; end.