Přidáno 2 900 bajtů,
22. 9. 2012, 21:47 '''Popis procedúr a funkcií knižnice CRT.'''
===[[ClrScr;]]===
Vymaže aktívne okno a umiestni kurzor do ľavého horného rohu obrazovky.
===[[Delay]](Ms:Word);===
Pozastaví beh programu na určený počet milisekúnd.
===[[DelLine;]]===
Vymaže riadok na pozícii kurzora.
===[[GotoXY]](X,Y:Byte);===
Nastaví kurzor na súradnice X,Y (X je stĺpec, Y je riadok) v aktívnom okne.
===[[HighVideo;]]===
Nastavuje vyššiu intenzitu farieb pri zobrazovaní.
===[[InsLine;]]===
Vloží prázdny riadok na pozíciu kurzora.
===[[KeyPressed]]:Boolean;===
Funkcia odpovie na otázku "Bola stlačená klávesa na klávesnici?" Vráti True, ak klávesa bola stlačená; ináč vráti False.
{ Program čaká na stlačenie neakého klávesu }
{ potom skončí }
Begin
Repeat
Until KeyPressed;
End.
===[[LowVideo;]]===
Nastavuje nižšiu intenzitu jasu pri zobrazovaní.
===[[NormVideo;]]===
Nastaví pôvodné textové atributy prečítané pri štarte programu na pozíci kurzora.
===[[NoSound;]]===
Vypína tón vnútorného reproduktora počítača ak bol rozozvučaný procedúrou Sound.
===[[ReadKey]]:Char;===
Funkcia číta znak z klávesnice do premennej typu char. V prípade, že načítaný znak je tzv. šedý kláves (šípky, F1..F10, insert, home ..) ReadKey vráti znak #0. Po ďalšom zavolaní už vráti o aký kláves ide. Preto ak chceme obsluhovať napríklad šípky najprv kontrolujeme na znak #0, a až po jeho príchode testujeme konkrétny kláves. Zoznam klávesov je v prílohe.
{ Program vypíše aká šípka na klávesnici je stlačená }
Begin
WriteLn('Stlač neakú šípku');
Repeat
ch:=ReadKey;
if (ch=#0) then begin { stlačená šedá klávesa }
if (ch=#75) then WriteLn('Šípka vľavo');
if (ch=#77) then WriteLn('Šípka vpravo');
if (ch=#72) then WriteLn('Šípka hore');
if (ch=#80) then WriteLn('Šípka dole');
end;
Until (ch=#27); { ukonči až stlačí ESC }
End.
===[[Sound]](Hz:Word);===
Generuje tón pomocou vnútorného reproduktora. Hz znamená frekvenciu v akej má reproduktor znieť. Zvuk bude trvať dovtedy pokiaľ nepríde príkaz NoSound.
===[[TextBackground]](farba:byte);===
Nastaví vybranú farbu pozadia. Zoznam farieb sa nachádza v prílohe.
===[[TextColor]](farba:byte);===
Nastaví vybranú farbu znaku, ktorý sa bude vypisovať na obrazovku. Zoznam farieb sa nachádza v prílohe.
===[[WhereX]]:byte;===
Funckia vráti X-ovú súradnicu (v stĺpci) relatívne k ľavému okraju aktuálneho okna.
===[[WhereY]]:byte;===
Funkcia vráti Y-ovú súradnicu (v riadku) relatívne k hornému okraju aktuálneho okna.
===[[Window]](X1, Y1, X2, Y2: Byte);===
Definuje textové okno na obrazovke. Súradnice X1,Y1 sú pre ľavý horný roh obrazovky. X2,Y2 pre pravý dolný roh obrazovky.
[[Category:Príručka_pre_Pascal_(lite)]]
[[Category:uses]]