Zvolí barvu popředí znaků.
;Deklarace
procedure TextColor(Color: Byte);
;Režim
;Poznámky
:[[Color ]] je celočíselný výraz v rozsahu 0..15, odpovídající jedné z konstant barev textu, definovaných v [[Crt]].
:V jednotce [[Crt]] existuje bajtová proměnná--[[TextAttr--]] která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. [[TextColor ]] nastaví její bity 0-3 na [[Color]]. Sedmý bit určuje blikání a též se nastaví, pokud hodnota [[Color ]] přesahuje 15; jinak se vynuluje.
:Jinak můžete nastavit blikání přidáním konstanty 128 k hodnotě barvy. Tato konstanta je definována v jednotce [[Crt ]] pod jménem [[Blink]], a to v podstatě kvůli kompatibilitě s Turbo Pascalem 3.0, jinak text rozbliká jakákoli barevná hodnota nad 15. Popředí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu.
;Viz také
:[[HighVideo]] [[LowVideo]]
:[[NormVideoLowVideo]]
:[[TextBackgroundNormVideo]]
:[[TextBackground]]
;Vzorový příklad
{ NormVid.PAS } { Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor }
uses Crt;
begin
{ Zelené znaky na černé }
TextBackground(Black);
WriteLn('Hey there!');
{ Blikající světle červené znaky }
{ na šedé }
TextBackground(LightGray);
WriteLn('Hi there!');
{ Žluté znaky na modré }
TextColor(14); { Žlutá = 14 }
TextBackground(Blue);
WriteLn('Ho there!');
NormVideo; { Původní atribut }
WriteLn('Zpět do normálu...');
end.
[[Category:CRT]]
[[Category:ProceduraProcedúra CRT]]