Číselné konstanty: Porovnání verzí

Z Delphi & Pascal (česká wiki)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Vytvorená stránka „Číselné konstanty assembleru musí být celá čísla v rozsahu -2 147 483 648 až 4 294 967 295, a musí začínat číslicí 0..9 nebo znakem $. Implicitně č...“)
 
m (1 revízia: Assembler pismeno D)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádek 3: Řádek 3:
 
Implicitně číselné konstanty používají zápis v soustavě desítkové, ale assembler podporuje i dvojkovou (binární), osmičkovou (oktalová) a šestnáctkovou (hexadecimální).
 
Implicitně číselné konstanty používají zápis v soustavě desítkové, ale assembler podporuje i dvojkovou (binární), osmičkovou (oktalová) a šestnáctkovou (hexadecimální).
  
   Pro výběr    
+
   Pro výběr
 
   této soustavy  napište ...
 
   této soustavy  napište ...
 
  ——————————————— ————————————————————————————————————————————
 
  ——————————————— ————————————————————————————————————————————
Řádek 16: Řádek 16:
 
Příklady:
 
Příklady:
 
  0BAD4H Hexadecimální konstanta
 
  0BAD4H Hexadecimální konstanta
 +
$BAD4  Hexadecimální konstanta
 +
BAD4H  Identifikátor (začíná písmenem B, ne číslicí)
  
$BAD4 Hexadecimální konstanta
 
 
BAD4H Identifikátor (začíná písmenem B, ne číslicí)
 
 
[[Category:assembler]]
 
[[Category:assembler]]

Aktuální verze z 9. 11. 2012, 21:18

Číselné konstanty assembleru musí být celá čísla v rozsahu -2 147 483 648 až 4 294 967 295, a musí začínat číslicí 0..9 nebo znakem $.

Implicitně číselné konstanty používají zápis v soustavě desítkové, ale assembler podporuje i dvojkovou (binární), osmičkovou (oktalová) a šestnáctkovou (hexadecimální).

 Pro výběr
 této soustavy   napište ...
——————————————— ————————————————————————————————————————————
 Dvojková        písmeno B za číslo
 Osmičková       písmeno O za číslo
 Hexadecimální   písmeno H za číslo nebo znak $ před číslo

Pascalské výrazy podporují pouze desítkovou a šestnáctkovou soustavu (prefix $), ostatní ne.

Když chcete napsat hexadecimální konstantu pomocí přípony H a první významná číslice je písmeno A až F, před první číslici musíte předřadit extra znak 0 (aby assembler rozeznal číslo od identifikátoru).

Příklady:

0BAD4H Hexadecimální konstanta
$BAD4  Hexadecimální konstanta
BAD4H  Identifikátor (začíná písmenem B, ne číslicí)