TextBackground: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m (1 revízia: Knihovna CRT) |
|||
Řádek 36: | Řádek 36: | ||
TextBackground(Black); | TextBackground(Black); | ||
WriteLn('Hey there!'); | WriteLn('Hey there!'); | ||
− | + | ||
{ Blikající světle červené znaky } | { Blikající světle červené znaky } | ||
{ na šedé } | { na šedé } | ||
Řádek 53: | Řádek 53: | ||
[[Category:CRT]] | [[Category:CRT]] | ||
− | [[Category: | + | [[Category:Procedúry CRT]] |
Verze z 2. 10. 2012, 20:36
Zvolí barvu pozadí.
- Deklarace
procedure TextBackground(Color: Byte);
- Režim
- Reálný, Chráněný
- Poznámky
- Color je celočíselný výraz v rozsahu 0..7, odpovídající prvním osmi konstantám barev textu. V jednotce Crt existuje bajtová proměnná TextAttr která se používá k uchovávání aktuálního video atributu. TextBackground nastaví bity 4-6 proměnné TextAttr na Color.
- Pozadí všech následně zobrazených znaků bude mít určenou barvu.
- Viz také
- HighVideo
Vzorový příklad
{ NormVid.PAS } { Vzorový příklad pro NormVideo, TextBackGround a TextColor } uses Crt; begin { Zelené znaky na černé } TextColor(Green); TextBackground(Black); WriteLn('Hey there!'); { Blikající světle červené znaky } { na šedé } TextColor(LightRed+Blink); TextBackground(LightGray); WriteLn('Hi there!'); { Žluté znaky na modré } TextColor(14); { Žlutá = 14 } TextBackground(Blue); WriteLn('Ho there!'); NormVideo; { Původní atribut } WriteLn('Zpět do normálu...'); end.