Rectangle

Z Delphi & Pascal (česká wiki)
Verze z 4. 10. 2012, 17:01, kterou vytvořil Zdeno Sekerák (diskuse | příspěvky) (1 revízia: Unit Graph)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Nakreslí obdélník aktuálním stylem a barvou čáry.

Deklarace
procedure Rectangle(x1, y1, x2, y2: Integer);
Režim
Reálný, Chráněný
Poznámky
(X1, Y1) definuje levý horní roh obdélníka a (X2, Y2) definuje pravý dolní roh (0 <= X1 < X2 <= GetMaxX a 0 <= Y1 < Y2 <= GetMaxY).
Nakreslí obdélník aktuálním stylem a barvou čáry, jak byly nastaveny pomocí SetLineStyle a SetColor. Procedurou SetWriteMode můžete určit, zda se obdélník na obrazovku zkopíruje nebo nakreslí operací XOR.
Omezení
Je nutno být v grafickém režimu.
Viz také
Bar
Bar3D
GetViewSettings
InitGraph
SetColor
SetLineStyle
SetViewPort


Vzorový příklad

{Rectangl.PAS}
{Vzorový příklad pro proceduru Rectangle.}
uses Crt, Graph;
var
  GraphDriver, GraphMode: Integer;
  X1, Y1, X2, Y2: Integer;
begin
  GraphDriver := Detect;
  InitGraph(GraphDriver, GraphMode, ' ');
  if GraphResult<> grOk then
    Halt(1);
  Randomize;
  repeat
    X1 := Random(GetMaxX);
    Y1 := Random(GetMaxY);
    X2 := Random(GetMaxX - X1) + X1;
    Y2 := Random(GetMaxY - Y1) + Y1;
    Rectangle(X1, Y1, X2, Y2);
  until KeyPressed;
  CloseGraph;
end.