Prvé jednoduché príkazy: Porovnání verzí
Řádek 50: | Řádek 50: | ||
Nastaví farbu u znakov ktoré sa vypisujú na obrazovku. | Nastaví farbu u znakov ktoré sa vypisujú na obrazovku. | ||
− | {| class="wikitable" | + | :{| class="wikitable" |
− | ! Číslo !! Farba | + | ! Číslo !! Farba !! Color !! Číslo !! Farba !! Color |
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | | | + | | 0|| Čierna || style="color:white; background-color:black;" | Black |
+ | | 8|| Tmavošedá || style="background-color:darkgray;" | Darkgray | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 1|| Modrá || style="background-color:blue;" | Blue |
+ | | 9|| Svetlomodrá || style="background-color:lightblue;" | Lightblue | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 2|| Zelená || style="background-color:green;" | Green |
+ | |10|| Svetlozelená || style="background-color:lightgreen;" | Lightgreen | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 3|| Zelenomodrá || style="background-color:cyan;" | Cyan |
+ | |11|| Svetlázelenomodrá || style="background-color:lightcyan;" | Lightcyan | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 4|| Červená || style="background-color:red;" | Red |
+ | |12|| Svetločervená || style="background-color:lightred;" | Lightred | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 5|| Magenta || style="background-color:magenta;" | Magenta |
+ | |13|| Svetlámagenta || style="background-color:lightmagenta;" | Lightmagenta | ||
|- | |- | ||
− | |7 || Svetlošedá | + | | 6|| Hnedá || style="background-color:brown;" | Brown |
+ | |14|| Žltá || style="background-color:yellow;" | Yellow | ||
+ | |- | ||
+ | | 7|| Svetlošedá || style="background-color:lightgray;" | Lightgray | ||
+ | |15|| Biela || style="background-color:white;" | White | ||
|} | |} | ||
+ | |||
===[[TextBackGround]](Col:byte)=== | ===[[TextBackGround]](Col:byte)=== |
Verze z 12. 10. 2012, 21:21
Obsah
Clrscr
Príkaz vymaže obrazovku a nastaví aktuálnu farbu.
GotoXY(X,Y:byte)
Presunie kurzor na obrazovke. Pozícia je určená súradnicami X,Y. X - stĺpec Y - riadok. Obrazovka má nasledovné rozlíšenie.
Write (S:[premenná var])
Write('text medzi apostrofmi');
Vypíše na aktuálnu pozíciu na obrazovke obsah premennej, alebo text medzi apostrofmi.
WriteLn(S:[premenná var]);
WriteLn('text medzi apostrofmi');
Podobne ako write, ale presunie kurzor na nový riadok.
Read (S:[premenná var])
Prečíta údaj z klávesnice a uloží do premennej S.
ReadLn (S:[premenná var]);
Obdobne ako read s rozdielom, že prečíta aj znak konca riadku (Enter). Pre čítanie premenných používajte vždy ReadLn a nie Read.
{ Príklad: Program požiada o čísla X,Y a meno } { potom na súradnicu X,Y vypíše meno } program citat_vypis; uses crt,dos; var x,y:integer; meno:string; begin Clrscr; GotoXY(2,2);WriteLn('Zadaj suradnicu X='); ReadLn(X); GotoXY(2,3);WriteLn('Zadaj suradnicu Y='); ReadLn(Y); GotoXY(3,3);WriteLn('Zadaj meno'); ReadLn(meno); GotoXY(X,Y);WriteLn( meno); end.
TextColor(Col:byte)
Nastaví farbu u znakov ktoré sa vypisujú na obrazovku.
Číslo Farba Color Číslo Farba Color 0 Čierna Black 8 Tmavošedá Darkgray 1 Modrá Blue 9 Svetlomodrá Lightblue 2 Zelená Green 10 Svetlozelená Lightgreen 3 Zelenomodrá Cyan 11 Svetlázelenomodrá Lightcyan 4 Červená Red 12 Svetločervená Lightred 5 Magenta Magenta 13 Svetlámagenta Lightmagenta 6 Hnedá Brown 14 Žltá Yellow 7 Svetlošedá Lightgray 15 Biela White
TextBackGround(Col:byte)
Nastaví farbu podkladu znakov vypisovaných na obrazovke. U TextBackGround je možné použiť len farby 0-7.
Kam ďalej: Obsah | Nepodmienený cyklus FOR