Window
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Definuje textové okno na obrazovce.
- Deklarace
procedure Window(X1, Y1, X2, Y2: Byte);
- Režim
- Reálný, Chráněný
- Poznámky
- X1 a Y1 jsou souřadnice levého horního rohu okna, X2 a Y2 udávají jeho pravý dolní roh. Levý horní roh celého displeje má pro tuto proceduru vždy souřadnice (1,1). Minimální velikost textového okna je jeden sloupec krát jedna řádka. Pokud jsou parametry z nějakého důvodu neplatné, je volání procedury Window ignorováno.
- Implicitní okno je (1, 1, 80, 25) v 25-řádkovém režimu a (1, 1, 80, 43) v 43-řádkovém režimu, což odpovídá v obou případech celé obrazovce.
- Všechny obrazovkové souřadnice (s vyjímkou vlastních souřadnic okna) jsou relativní vůči aktuálnímu oknu. Např. příkaz GotoXY(1, 1) přesune kurzor vždy do levého horního rohu aktuálního okna.
- Relativní k aktuálnímu oknu je mnoho procedur a funkcí jednotky Crt, např. ClrEol, ClrScr, DelLine, GotoXY, InsLine, WhereX, WhereY, Read, Readln, Write, Writeln.
- Definici aktuálního okna uchovávají WindMin a WindMax. Volání procedury Window vždy přemístí kurzor do pozice (1, 1).
- Viz také
- ClrEol
Vzorový příklad
{Window.PAS} {Vzorový příklad pro proceduru Window.} uses Crt; var X, Y: Byte; begin TextBackground(Black); { Smazání obrazovky } ClrScr; repeat X := Succ(Random(80)); { Kreslení náhodných oken } Y := Succ(Random(25)); Window(X, Y, X + Random(10), Y + Random(8)); TextBackground(Random(16)); { Náhodnými barvami } ClrScr; until KeyPressed; end.